• EN
  • Ajuda Contextual
  • Imprimir
  • LinkedIn
  • Facebook
Você está em: Início > Cursos > Unidades Curriculares > LTU2227

Trabalho de Projeto I

Código: LTU2227    Sigla: TPRJI

Ocorrência: 2018/2019 - 2S

Área de Ensino: Turismo

Cursos

Sigla Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos Horas Contacto Horas Totais
LTU Aviso nº 9929/2017 & Ret. nº 612/2017 10 240 266

Horas Efetivamente Lecionadas

Docência - Horas

Estágio: 6,00

Objectivos, Competências e Resultados de aprendizagem

A unidade curricular de Trabalho de Projeto I consiste numa investigação essencialmente aplicada e inserida no âmbito das matérias abordadas ao longo da licenciatura. O trabalho pode centrar-se no diagnóstico de um problema identificado, no estudo de um problema novo e/ou na aplicação de métodos e instrumentos de resolução de uma situação já identificada por outrem ou pelo aluno. O projeto pode, se existirem as condições para tal, ser concretizado em ambiente escolar, sendo, por natureza, resultante de um trabalho inteiramente individual e inédito.

Programa

Cada estudante deverá desenvolver um Relatório sob a orientação de um Docente Acompanhante nomeado pelo ISAG. Recorrer-se-á a sessões tutoriais onde se apresentarão e discutirão os trabalhos efetuados e a evolução do relatório final.

A dimensão do relatório não deve ultrapassar as 30 páginas, excluindo capa, índices, apêndices e anexos. Os relatórios serão apresentados e defendidos publicamente.

Demonstração da Coerência dos Conteúdos Programáticos com os Objetivos da UC

O trabalho de projeto I apresenta uma componente de aprendizagem fundamentalmente prática, pretendendo-se que os alunos sejam capazes de aplicar os conhecimentos obtidos nas unidades curriculares lecionadas à realização de um estudo.

Métodos de Ensino

Elaboração de trabalho de cariz prático


Modo de Avaliação

Avaliação distribuída sem exame final

Componentes de Avaliação e Ocupação registadas

Descrição Tipo Tempo (horas) Data de Conclusão
Participação presencial (estimativa)  Aulas  0
Trabalho de Projeto  Relatório/Dissertação  240
  Total: 240

Avaliação Contínua

Internship

In the situations of insertion in an organization, the student will develop the internship work under the guidance of an Internal Advisor of the organization who, in consonance with the ISAG Accompanying Teacher, will evaluate and certify the quality of the work produced through a Company Assessment Sheet which will constitute 50% of the final grade. The Internship Report, which should describe in detail the work developed and the situations experienced during the Internship, will constitute 50% of the final grade. In the Internship Report it is necessary to obtain a minimum classification of 10 values. If, for any reason, the evaluation leads to a disapproval result, the trainee must repeat the Internship, respecting all the procedures referred to in the regulations of the degree. In case of non-compliance with the normal period of probation or evaluation of the supervisor of the organization results in a classification lower than ten values, the trainee will be awarded the final grade of disapproval, so the trainee must repeat the traineeship in the following academic year. Professional Report: In the preparation of a Professional Report, the student must prove, through the demonstration of evidence, his professional experience and the relevance of the professional course followed. The evaluation will be a consequence of the weighted average between the classification obtained in the Report (60%) and its presentation/defense (40%). If, for any reason, the evaluation leads to a disapproval result, the trainee must repeat the Internship Course, respecting all the procedures referred to in the regulation of the degree. Report of Internship/Professional Report: The size of the report should not exceed 30 pages, excluding cover sheets, indexes, appendices and attachments. 

Deadline for submission of the Internship I / Professional Report I: July 10, 2019 

Presentation / defense of the Professional Report: The presentations/defenses of the Professional Report will be made before a jury
constituted by the Accompanying Teacher and by another teacher appointed for this purpose. The jury will promote a prior evaluation of the work that will decide on its presentation and defense. The marking of the presentations will be posted in a timely manner and given to the students by the respective Accompanying Teacher.

Avaliação Final

Internship: The trainee who does not proceed with the delivery of the internship report and the internship file duly completed on the dates defined by the Traineeship Committee, except for compelling reasons, will be awarded the final grade of disapproval and may require a new evaluation at the time which, in this case, will be in the student-worker era. Professional Report: The student who fails to submit the professional report, as well as failing or defending in his defense on the dates defined by the Traineeship Committee, except for compelling reasons, will be awarded the final grade of disapproval and may require a new evaluation in the time of appeal which, in this case, will be in the worker-student era.

Demonstração da Coerência das Metodologias de Ensino com os Objetivos de Aprendizagem da Unidade Curricular

A metodologia de ensino visa potenciar a aprendizagem na vertente prática. Procura-se essencialmente que o aluno elabore um estudo original que procure responder a um problema novo ou já existente.