• EN
  • Ajuda Contextual
  • Imprimir
  • LinkedIn
  • Facebook
Você está em: Início > Pessoal > Emese Panyik

Emese Panyik

Nome: Emese Panyik
Sigla: EP
Estado: Não Activo

Sem informação a apresentar

Apresentação Pessoal

Formação académica
Doutoramento em Gestão do Turismo - Universidade de Aveiro
Mestrado em Artes em Ciências Políticas - Faculty of Social Sciences, University of Pécs, Pécs, Hungary
Licenciatura em Artes em Ciências Políticas - Faculty of Social Sciences, University of Pécs, Pécs, Hungary 

Área de Investigação
Turismo
 
Publicações (mais relevantes)
Revistas Científicas
Oliveira, E. H. & Panyik, E. (2015). Content, context and co-creation: Digital challenges in destination branding with references to Portugal as a tourist destination. Journal of Vacation Marketing (SAGE) 21:1. pp. 53-74. http://jvm.sagepub.com/content/21/1/53 (ISSN: 1356-7667 (Print) ISSN: 1479-1870 (Online) (SCOPUS).
Panyik, E., Costa, C., & Rátz, T. (2011). Implementing integrated rural tourism: An event-based approach. Tourism Management, 32 (6), 1352-1363. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0261517711000124 (Elsevier, ISSN: 0261-5177) (SCOPUS). 

Conferências/Workshops e Comunicações
Invited Keynote Speaker at ITC15: VIII International Tourism Congress "The Image and Sustainability of Tourist Destinations" The School of Tourism and Maritime Technology, Polytechnic Institute of Leiria, 25-27 November 2015, Peniche, Portugal. Title of intervention:Relationships between travel habits and European identity formation.
Invited Speaker at I. Iberia Retail Show, 11-13 April 2019. Title of intervention: Shopping tourism
trends: Opportunities for retail businesses. Alfândega do Porto, Porto, Portugal. 


Livros e Capítulos de Livros
Costa, C., Panyik, & E., Buhalis, D. (Eds.) (2014). European Tourism Planning and Organisation Systems: The European Union Member States. Bristol: Channel View. ISBN-13: 978-1-84541-433-7. http://www.channelviewpublications.com/display.asp?K=9781845414320 (SCOPUS)
Costa, C., Panyik, E. & Buhalis, D. (Eds.) (2013). Trends in European Tourism Planning and Organisation. Bristol: Channel View. ISBN-13: 978-1-84541-411-5. http://www.channelviewpublications.com/display.asp?isb=9781845414108 (SCOPUS) 

Panyik, E., & Komlós, A. (2020). Co-creating the sense of place in peripheral regions through cultural festivals. The case of the Devil¿s Nest Festival in Hungary. Forthcoming book chapter in: Scherf, K. Richards, G. W. (ed. 2020). Creative Tourism and Sustainable Development in Smaller Communities. University of Calgary Press.
Pereira, J. & Panyik, E. (2018): Nas fronteiras do Norte e Centro: O potencial do turismo religioso na diversificação da oferta turística do Vale do Douro. pp. 235-256. In: Turismo no Centro de Portugal. Potencialidades e Tendências. (Correia, A. Homem, P. B. eds.). Actual: Lisboa. ISBN978-989-694-304-2. 

Experiência profissional
Professora Adjunto no ISAG, desde 2020.
Professora Assistente no FACIS, UCP-Braga , desde 2012.
Professora Assistente na Universidade Portucalense, em 2016.
Membro da Governação, Competitividade e da Unidade de Investigação em Políticas Públicas (GOVCOPP), desde 2009
Membro Fundador EATSA - Euro Asia Tourism Studies Association, desde 2014.
Membro do Comité Científico Centro de Estudos e Investigação Económica, na Faculdade de Economia, Petrol-Gaze University; Roménia desde 2013.
Membro do Conselho Editorial da Revista de Segurança Turística, na Fundação Técnica e Científica do Desporto (FTCD) desde 2013.